onsdag 10. april 2013

Coleslaw, salaten som passer til alt


Råkost er undervurdert.

Bruk hodekål og gulrøtter, pluss på litt ekstra og du får en super salat. Coleslaw er en amerikansk kålsalat, som det finnes mange varianter av.
Da jeg var i NY for en stund siden, fikk vi servert coleslaw til det meste; til min store begeistring.
Her får du min variant ut fra det som lå i grønnsaksskuffen i dag.

Dette blir en stor porsjon, men salaten kan du oppbevare i kjøleskap og den holder seg noen dager. Salaten passer til alt. Vi spiste den i dag til stekte fiskekaker! Prøv den også som pålegg på brødskiva! Gutta mine spiser resten i morgen til pølsemiddagen, i mitt fravær!


1 skalk, finsnittet  hodekål, ca. 1/4 kål
2 grovt revne små gulrøtter
1/2 rød paprika i små terninger
1 liten boks ananas i biter
1 neve grovhakkede valnøtter
3 fint snittede vårløk
2 stilker selleri i biter

Dressing:
2 dl matyoghurt eller yoghurt naturell
3 ss majones
saft av ca. 1/2 sitron
2 ss sukker
nykvernet pepper
salt

Bland alle ingrediensene i en stor bolle.
Rør sammen dressingen og smak til.
Bland alt godt sammen og pynt med finklippet persille.
Oppbevar i kjøleskap


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar